Reacties van juffen en meesters

Reacties van juffen en meesters

‘De vele verschillende presentatievormen volgden elkaar in precies het goede tempo op, waardoor de kinderen steeds bij de les blijven’

‘Prachtig spel tussen de klas, Peter zelf en het digibord’

‘Peter zat op de goede grens van bekende leerstof en nieuwe informatie, en dat is waar leren begint’

‘Peter beheerst het heel goed om te schakelen wanneer er uit de klas ineens iets heel anders naar voren komt’

‘Nog nooit heb ik het verhaal van Isis en Osiris zo mooi verteld horen én zien worden. Het komt helemaal tot leven en neemt zowel de kinderen als mij zelf mee in de fantasie en verbeelding’

‘De verbinding met de Piramide van Austerlitz, de dijken en Egypte was heel goed’

‘Wat mooi dat alle kinderen bij de les betrokken werden. Ook de van nature stillere en meer afwachtende kinderen’

‘Ik vond met name het stukje over het ontcijferen van de icoontjes sterk, ik had het mezelf ook nog niet zo gerealiseerd hoe moeilijk het geweest moet zijn om de hiërogliefen te ontcijferen, ook al heb je de Rosetta steen erbij’

‘Goed om te zien hoe alle kinderen op een veilige manier bij de voorstelling worden betrokken, ook de kinderen die vanuit zich zelf wat stiller en meer afwachtend zijn’

‘De kinderen waren heel betrokken, en dat komt ook door de goede balans van luisteren en meedoen’

‘Super opening van de les met de video-animatieclip die alle onderwerpen weer omhoog haalt die tijdens de lessen behandeld zijn